Praktische voorbeelden

Enkele use cases waar AI een meerwaarde kan betekenen voor je bedrijf

Ontdek hoe AI andere bedrijven helpt om slimmer en efficiënter te werken. Van kostenbesparing tot klanttevredenheid, de mogelijkheden zijn eindeloos. Laat je inspireren en zie wat AI voor jou kan betekenen!

Use case

Klantenservice automatisering

Automatiseer veelgestelde vragen en basisinteracties met klanten, verbeter respons tijd.

Gebruikte tools
  • Chatbots
Expertise?

NLP, Customer Service

Use case

Sales forecasting

Gebruik historische data om toekomstige verkopen te voorspellen en middelen effectief te alloceren.

Gebruikte tools
  • Data analysis
  • Forecasting methods
Expertise?

Machine Learning, Sales Analysis

Use case

Social Media analyse

Monitor en analyseer sociale media-activiteit om de merkperceptie en klantengagement te begrijpen.

Gebruikte tools
  • ChatGPT
Expertise?

NLP, Data Analytics

Use case

Stroomlijn je marketing

Van het schrijven van copy voor brochures, website of advertenties tot het opstellen van een social kalender en het creëren van relevante afbeeldingen.

Gebruikte tools
  • ChatGPT
  • Midjourney
Expertise?

Sequentieel prompten, prompt engineeering

Use case

Onboarding nieuwe medewerkers

Combineer scriptschrijven met je stem en een custom avatar die je video’s presenteert.

Gebruikte tools
  • HeyGen
  • ChatGPT
Expertise?

Combineer krachtige AI toepassingen.

Use case

Voice-supported klantendienst

Kloon je stem en laat een geavanceerd chatbot spreken met je klanten. Laat een transcript van het gesprek per mail sturen naar je emailadres zodat je perfect kan opvolgen wat er gezegd is.

Gebruikte tools
  • ChatGPT
  • ElevenLabs
Expertise?

Combineer verschillende AI tools en combineer met je CRM.

Use case

Concurrentie analyse

Verzamel en analyseer gegevens over concurrenten voor een strategisch voordeel.

Gebruikte tools
  • Gemini
  • Bing AI
  • Data Analysis
Expertise?

Data Mining, Business Analysis

De lijst van AI use cases is eindeloos…

Hierboven enkele die ik ook meer in detail bespreek tijdens de inspiratiesessie.

Deze lijst zal stelselmatig verder aangevuld worden nieuwe use cases.

Ontdek meer use cases

Op basis van je noden en interne processen, kunnen we bepalen welke praktische AI toepassingen een meerwaarde zijn in je bedrijf. Contacteer ons om de mogelijkheden te bespreken.

Iets extra weten over Fair Advantage?

Veelgestelde vragen

Fair Advantage begeleidt bedrijven bij het adopteren van AI & technologie om hun efficiëntie en productiviteit te verhogen.

We verzorgen een AI strategie op maat, organiseren opleidingen en organiseren workshops om AI-oplossingen te ontwerpen die opbrengen. We leggen steeds een focus op het toegankelijk en begrijpelijk maken van AI-technologie voor ondernemingen van elke omvang.

Wij hanteren 4 redenen waarom je als bedrijf iets met AI moet doen.

Ten eerste kan het een stevige efficiëntiewinst opleveren. Onderzoeken hebben aangetoond dat ondersteuning door AI een 20% kwaliteitstoename alsook 40% efficiëntie kan brengen. Daarnaast kan AI patronen herkennen in grote hoeveelheden data, waardoor het ons mensen sneller en betere inzichten kan geven. Op die manier helpt AI ons om betere beslissingen te nemen.

Daarnaast kunnen wij en onze werknemers dankzij AI meer op zoek naar de taken die onze passie zijn, die ons geluk brengen en waar we echt van meerwaarde zijn. Laat mensen verbinden met elkaar tijdens een meeting en laat AI het verslag schrijven.

Tenslotte is het nu de moment om je eerlijk voordeel te nemen met AI. AI tools worden gratis of voor een beperkt bedrag aangeboden. De drempel om ermee te starten ligt enorm laag. Dus neem je Fair Advantage en ga met AI aan de slag!

Onze missie gaat verder dan het aanbieden van AI-oplossingen en technologie.

Onze missie is om AI-technologie toegankelijk, toepasbaar en begrijpbaar te maken. Onze aanpak vereist toewijding en tijd om de juiste systemen op te zetten. De resultaten spreken echter voor zich – verhoogde efficiëntie, lagere kosten en duurzame groei. Bij Fair Advantage zetten we ons in voor het creëren van een gelijk speelveld, waardoor elke onderneming zijn volledige potentieel kan ontsluiten door middel van AI.

Neen, je hebt geen technische voorkennis nodig om met AI te starten. Verwachten we dat iedere autobestuurder ook weet hoe de verbrandingsmotor of elektrische motor werkt? Context rond de opportuniteiten en de beperkingen van AI technologie is zeker belangrijk, maar dat hoeft daarom niet technisch te zijn opdat je het op een duurzame, correcte en effectieve manier kan inzetten in je bedrijf.

Als je al AI tools gebruikt in je bedrijf, dan ben je al zeker goed bezig!

Het is weliswaar belangrijk om AI op een correcte en effectieve manier te gebruiken. Daarnaast moet je als bedrijf of organisatie ook antwoord kunnen bieden op heel wat andere vragen, zoals: Hoe draagt AI bij aan onze strategische doelen? Welke taken blijven bij mensen en welke kunnen worden geautomatiseerd? Welke risico’s en voordelen brengen bepaalde AI-tools met zich mee? Hoe communiceren we AI-gebruik naar stakeholders? Wat doen we als een AI-systeem een fout maakt? Hoe stimuleren we AI-bewustzijn en verantwoord gebruik binnen de organisatie? …

Al deze vragen en nog veel meer dragen bij aan een duidelijk en duurzaam kader waarbinnen je bedrijf en je medewerkers kunnen omgaan met AI.

Een samenwerking kan verschillende vormen aannemen. Die vorm hangt af van jullie noden en wensen. Op basis van een eerste kennismakingsgesprek kunnen we samen een richting uitstippelen.

Dit kan gaan van een AI strategie op maat, het uitwerken van een allesomvattend begeleidingstraject tot het houden van brainstorms waarbij stakeholders van het bedrijf zelf gaan bedenken welke AI-oplossingen meerwaarde zouden brengen. Ook eenmalige workshops of opleidingen horen tot de mogelijkheden.